اینترنت اینترنت .

اینترنت

ISP چیست؟

ISP چیست؟
ISP مخفف عبارت Internet Service Provider است و به شرکت هایی اطلاق می شود که خدمات اینترنتی ارائه می دهند. این گونه شرکت ها انواع خدمات اینترنتی خانگی و تجاری مانند ADSL و TD-LTE را در ازای دریافت هزینه های مشخص به مشترکین خود ارائه می دهند.

وظیفه ISP در واقع این است که اتصال شما به اینترنت را از طریق سرورهای مختلف فراهم کند. ISP ها با استفاده از شبکه و تجهیزات خاص مخابراتی خدمات مختلفی مانند اینترنت خانگی، مراکز تجاری و آموزشی را ارائه می دهند. مشترکین می توانند با خرید خدمات ماهانه، چند ماهه یا سالانه از ISP ها به اینترنت دسترسی داشته باشند.

ISP ها چگونه کار می کنند؟ آشنایی با پروتکل ISP
اکنون که می دانیم ISP چیست، باید بدانیم که چگونه کار می کند. ما نمی توانیم مستقیماً به شبکه جهانی وب متصل شویم. کاربران برای اتصال به سرورهای مختلف در وب جهانی به یک ISP نیاز دارند. در چنین شرایطی شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت هزاران سرور را در مراکز خاصی نگهداری می کنند و به روش های مختلف به مودم ما متصل می شوند.

انواع اتصالات در شرکت های ISP
ISP ها از روش های مختلفی برای ارائه اینترنت به مشتریان خود استفاده می کنند. سرعت اینترنت و کیفیت اتصال به نوع اتصال بستگی دارد. انواع اتصالات ISP عبارتند از:

 

1.   اتصال کابل: این نوع اتصال از طریق کابل کواکسیال انجام می شود. کواکسیال همان کابلی است که امواج تلویزیون را به آنتن می فرستد. این نوع اتصال سرعت قابل قبول و مشخصی دارد.

2.   اتصال فیبر: در این نوع اتصال، داده ها از طریق فیبرهای نوری منتقل می شوند. یکی از ویژگی های مثبت اتصال فیبر سرعت دانلود و آپلود بسیار بالا است. همچنین فایل های حجیم از طریق این اتصال بدون تاخیر منتقل می شوند. اینترنت نامحدود td lte نوعی اتصال فیبر است. اتصال فیبر برای اینترنت خانگی و شرکتی بسیار مناسب است. زیرا چندین نفر می توانند به طور همزمان به اینترنت متصل شوند و بدون کاهش سرعت از آن استفاده کنند.

3.   اتصال DSL: این نوع اتصال مخفف Digital Subscriber Line است و با استفاده از خطوط تلفن اینترنت را در اختیار شما قرار می دهد. اینترنت پرسرعت ADSL یکی از این اتصالات است. این نوع اتصال از پوشش گسترده ای برخوردار است، زیرا اکثر مناطق دارای امکانات خطوط تلفن هستند. اینترنت DSL سرعت نسبتا خوبی دارد اما اگر از مراکز ISP دور باشید این موضوع روی کیفیت و سرعت اینترنت شما تاثیر می گذارد.

4.   اتصال ماهواره ای: در این نوع اتصال، اینترنت از ماهواره هایی که به دور زمین می چرخند دریافت می شود. رفت و برگشت داده ها در این مسیر طولانی باعث شده که این اتصال نسبت به سایر اتصالات سرعت بسیار پایینی داشته باشد. علاوه بر این، تغییرات آب و هوایی و جوی بر عملکرد این اتصال تأثیر می گذارد.

isp من چیست دریافت آی پی مودم با گوشی
شرکت های ISP در ایران; بهترین ISP های ایران کدامند؟

در ایران شرکت های مختلفی خدمات اینترنتی ارائه می دهند. تمامی این شرکت ها زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می کنند. ISP های ایران خدمات اینترنتی مختلفی از جمله انواع خدمات اینترنتی خانگی و تجاری مانند TD-LTE، ADSL و PTP را در اختیار کاربران قرار می دهند. انتخاب ISP و سرویس اینترنت مناسب با توجه به نیازهای شخصی ممکن است برای افراد چالش برانگیز باشد. برای انتخاب بهترین ISP باید به این نکات توجه کرد:

1.   سرعت دانلود و آپلود

2.   پوشش گسترده

3.   ارائه خدمات مختلف

4.   پهنای باند مناسب

5.   قطعی کم

6.   خدمات پس از فروش

7.   پشتیبانی شبانه روزی

8.   قیمت قابل قبول

چرا باید از اینترنت ماهان نت استفاده کنیم ؟
ماهانت هر روزه اطلاعات و فناوری های خود را مطابق خواست و نیاز کاربرانش به روز می‌کند و همواره سعی در جلب رضایت مشتری های خود دارد. زیرا تجربه 20 ساله در خدمات رسانی به ما ثابت کرده است سرعت،کیفیت،پشتیبانی عالی همشه باید سرلوحه کار ما باشد.

به همین دلیل ماهانت به راحتی اعلام میدارد که پرسرعت ترین اینترنت و بهترین پشتیبانی را به ارمغان آورده است برای اثبات این حرف به شما تنها کافی است با ماهانت تماس بگیرید تا یک کارشناس حرفه‌ای به محل شما اعزام کند و خود عینا شاهد سرعت و کیفیت اینترنت باشید.

خرید اینترنت شرکتی را به شما پیشنهاد میکنیم.

 


برچسب: خرید اینترنت،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۹:۰۵ توسط:nafas موضوع: نظرات (0)