اینترنت اینترنت .

اینترنت

تفاوت مودم ثابت و همراه در چیست

تفاوت مودم ثابت و همراه
قبل از اینکه بخواهیم بررسی کنیم اینترنت ثابت بهتر است یا اینترنت همراه، خوب است بدانیم اینترنت ثابت دقیقا چیست. سرویس اینترنت ثابت مجموعه ای از مودم های رومیزی است که برای استفاده در منازل یا محل کار طراحی و ساخته می شوند.

مودم ثابت
مودم های اینترنت ثابت در دو نوع سیمی و بی سیم در بازار موجود می باشند. برخی از مودم های ثابت اینترنت را از طریق چندین پورت ارائه می کنند و به مشترکین اجازه می دهند تا حداکثر 16 پورت را پشتیبانی کنند.

شرکت های خدمات اینترنتی تا چند سال پیش خدمات مختلفی مانند Dial-Up برای اینترنت خانگی را ارائه می کردند. با این حال، نیاز به اینترنت پرسرعت در خانه، فناوری جدیدی را وارد بازار کرد. اینترنت پرسرعت ADSL2+.

معایب مودم ثابت
   اگر برای استفاده از اینترنت نیازی به حرکت گسترده ندارید و در عین حال می خواهید اینترنت پرسرعت را در منزل یا محل کار تجربه کنید، خرید اینترنت ADSL گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

نکته مهم در مورد انتخاب یک مودم ثابت
 این است که برد پشتیبانی این مودم ها معمولا 50 تا 100 متر است. در حالی که مودم های همراه، مانند یک تلفن هوشمند، قابلیت استفاده در هر لحظه را در اختیار شما قرار می دهند. از طرفی برای راه اندازی مودم ثابت نیاز به خط تلفن ثابت دارید اما برای استفاده از مودم همراه استفاده از سیم کارت کافی است.

مزایا و معایب مودم ثابت در یک نگاه
خوشبختانه مودم ثابت مزایای بیشتری نسبت به معایب خود دارد. به همین دلیل نظر بسیاری از کاربران اینترنت خانگی را به خود جلب کرده است.

 

مهمترین نقطه ضعف این نوع مودم ها عدم توانایی حرکت آنهاست. اما سرعت و کیفیت بسیار بالای اینترنت خانگی ثابت طرفداران زیادی را برای این دسته از خدمات اینترنتی ایجاد کرده است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که استفاده از اینترنت همراه را ترجیح می دهید، بهتر است سراغ نسل چهارم اینترنت موبایل بروید. می توانید در صفحه اینترنت Td-LTE هزینه و ویژگی های این دو سرویس پرسرعت را با هم مقایسه کنید و راحت تر تصمیم بگیرید.

مزایای مودم ثابت; سرعت و امنیت مقرون به صرفه
مودم های ثابت بهترین اینترنت را برای دانلود با سرعت بالا در اختیار کاربر قرار می دهند. برای استفاده از اینترنت پرسرعت نیازی به خرید یک مودم گران قیمت ندارید. کافی است با یک مودم ارزان تر، خدمات اینترنتی با کیفیت بالاتری دریافت کنید.

به طور کلی مزایای مودم ثابت به شرح زیر است:
1.   نصب آسان توسط کارشناسان شرکت خدماتی

2.   پشتیبانی از دستگاه های مختلف

3.   اتصال به اینترنت بدون ایجاد اختلال در استفاده از خط ثابت

4.   سرعت بالا معادل 2 تا 16 مگابایت بر ثانیه

5.   امکان رمزگذاری برای جلوگیری از هک مودم

6.   عدم اضافه کردن هزینه جداگانه در تلفن ثابت

7.   چندین پورت LAN

اما مزیت اصلی مودم ثابت را می توان سرعت بالا در انتقال اطلاعات اینترنتی دانست. همچنین با استفاده از یک مودم ثابت می توان یک خط تلفن ثابت را بین چندین سیستم کامپیوتری به اشتراک گذاشت.

دریافت پهنای باند اختصاصی با یک مودم ثابت می تواند بسیار رضایت بخش باشد. اگرچه معایب مودم ثابت بسیار کم است، اما باید قبل از خرید به موارد آن توجه کرد.

 

1.   محدود کردن تعداد پورت های مودم

2.   محدودیت مکان اتصال مودم

3.   تفاوت بین سرعت 4g و 5g و سرعت پایین اینترنت در مقایسه با اینترنت همراه 5G

4.   نیاز به برق رسانی و عدم استفاده از باتری داخلی

مودم همراه چیست؟
مودم همراه یک فرستنده رادیویی کوچک و قابل حمل است. این مودم از طریق سیم کارت فعال می شود و در هر محدوده ای قابل جابجایی است. برای دسترسی به اینترنت موبایل کافی است یک سیم کارت با قابلیت ارائه اینترنت 4G یا 5G برای اتصال به اینترنت در هر مکانی در دسترس داشته باشید.

بررسی مزایا و معایب مودم همراه
مودم های موبایل مانند تلفن های همراه به راحتی قابل حمل هستند. به همین دلیل به آنها به اختصار Mobile Wifi یا MiFi نیز گفته می شود. البته مودم های LTE باید در محل مناسب و تحت پوشش اپراتور ارائه دهنده خدمات مربوطه قرار گیرند تا سرعت اینترنت قابل قبولی ارائه شود.

مزایای مودم همراه
مزایای مودم همراه به قابلیت حمل آن محدود نمی شود. در ادامه این مقاله چند مزیت کاربردی اینترنت موبایل را برای شما جمع آوری کرده ایم.

1.   امکان اتصال چند دستگاه به طور همزمان

2.   اندازه کوچک و حمل آسان

3.   پشتیبانی از آخرین نسل اینترنت سیم کارت

4.   پشتیبانی از باتری داخلی قابل شارژ

 

چرا باید از ماهان نت اینترنت بگیریم

ماهان نت، ارائه دهنده خدمات اینترنتی به کاربران ایرانی، اینترنت پرسرعت ADSL را به بیش از 1100 شهر ایران ارائه کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره می توانید با شماره تلفن 87277-021 با کارشناسان پشتیبانی ماهانت تماس حاصل فرمایید.

میزان پوشش و سرعت اینترنت مودم همراه به اپراتور ارائه دهنده خدمات سیم کارت بستگی دارد. ماهان نت یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات اینترنت همراه در کشور است که با ارائه اینترنت نسل چهارم TD-LTE این پوشش را به حداکثر رسانده است. برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت کافیست به وب سایت ماهان به آدرس اینترنت خانگی مراجعه کنید.

 


برچسب: خرید اینترنت،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۷:۱۳ توسط:nafas موضوع: نظرات (0)